tisdag 3 juni 2014

Kvällstur

Det blev en tur på lite drygt 5 km i småregn. Jag gillar att springa i regn. Det svalkar och gör att det doftar gott i naturen. Kvällens regn var så där underbart fint. Jag mer anade dropparna, än kände dem. Lite förvånad blev jag över alla löpare jag mötte. Det brukar inte vara så många ute. Nu mötte jag grupper med löpare. Kul!

Min snittid låg på 6:35 min/km och det är jag supernöjd med. Jag tog det lugnt medvetet och kände mig stark. På söndag ska jag springa med en tjej som heter Åsa. Henne känner jag inte alls, men vi pratade löpning på en utekväll och då frågade jag om vi skulle testa att springa tillsammans. Vi har båda som mål att klara att springa en mil. Det blir spännande att springa med henne. Hon ger ett energiskt intryck och dessutom är hon humoristisk till tusen. Så jag räknar med att det kommer bli kul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar