torsdag 27 februari 2014

Vallningar och tips för torra ögon

I natt hade jag bara en vallning, vilket är himmelriket! Känner mig så utvilad idag, helt underbart! Det nya är nu, att jag vaknar några sekunder innan vallningen börjar (helt otroligt hur kroppen fungerar!). Därför kan jag parera dem snabbt (täcke av) och det slipper bli så obehagligt varmt (svettigt). Kanske är det joggingen som påverkar att vallningarna har minskat, eller så är det tillfälligt.

Annars känns mina torra ögon helt normala, tack vare ögondropparna jag köpte. Har man kontaktlinser, ska man kunna använda dropparna även när de sitter inne. Det fungerade inte alls för mig. Jag upplevde att linsen blev suddig av dropparna (har mjuka linser). Däremot fungerade det toppen, när jag tog en droppe per öga morgon (en stund innan jag sätter in linserna) och kväll (när jag tagit ut linserna). Halsen (svalget) är fortfarande torr och känslan är oerhört irriterande. Jag dricker mer vätska, tuggar sockerfria tuggummin i parti och minut, men inget hjälper. Jag ska prova att köpa sugtabletterna tandläkaren tipsade om (att det ska vara så svårt att ta sig till apoteket!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar