tisdag 25 februari 2014

Tisdagens träning

Tisdagar slutar jag alltid sent, därför passar det bra med intervaller på tisdagar. När jag kom hem skjutsade just mannen in två hemmagjorda pizzor i ugnen. Mums! Efter maten värmde jag upp på crosstrainern och stack ut i mörkret och utmanade backen bakom vårt hus. Målsättningen var åtta omgångar i backen och det klarade jag. Men fy vad mörkt det var! Fjorton minuter höll jag på och sprang uppför backen som är drygt 60 meter med en stigning om 34 meter. Det blev sammanlagt en sträcka om 1,06 km. Jag sprang så fort jag förmådde i mörkret och gick nedför. Sista vändan snubblade jag över något (sten eller rot?) och var när att ramla, men lyckades räta upp mig i sista stund. Nästa gång ska jag göra tio rundor och ta det tidigare, så jag ser var jag sätter fötterna.

Ikväll använde jag mina Nike skor. De är helt ok korta stunder, med bra grepp och dämpning. Tyvärr är hälkappan himla hård, så längre turer undviker jag i dem. 
Rosa är inte min färg alls, den saken är klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar