fredag 21 februari 2014

Fredagsträning

Det blev ett lunchpass hemma idag. Fast den tiden är inte optimal för mig, när det gäller träning. Eftermiddag och kväll passar mig bättre. Nu blev det som det blev i alla fall.
Uppvärmning på crosstrainern. Handtagen sitter dumt till på den, därför kan jag inte jogga utan att slå i armarna i handtagen. Idag fick jag därför idén att "pumpa" upp och ner med armarna ovanför huvudet. Grymt flåsigt och jobbigt var det. Efter uppvärmning blev det Trx- övningar.  Närjag hade gått igenom ben, rygg, bröst, rumpa och mage klev jag upp på crosstrainern igen och trampade två låtar. Till sist gjorde jag tio burpees.
Skönt att det är gjort, men jag fick kämpa hårt. Benen var tunga på crosstrainern och jag fick lätta på motståndet. Hellre lättare motstånd och träningen blir av, än tungt motstånd som leder till att jag inte orkar och därmed skippar det.
Efteråt var jag lite illamående. Det tror jag beror på tidpunkten. Jag har inte fått i mig tillräckligt med bränsle innan lunch helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar