fredag 21 februari 2014

Förändrad energi

Bara för fem år sedan var mina energinivåer helt annorlunda, än dagens. Alla i umgängeskretsen är rörande överens om, att det måste vara åldern som påverkar oss. Små gruskorn i maskineriet påverkar mig närmast ingenting. Det som för förr kunde få mig att se rött. Så mycket onödig energi gick åt till att hetsa upp sig över småsaker. Nu kan jag till och med styra mig själv att inte lägga negativ energi på oförrätter. Kanske har jag blivit mer blasé, fast jag vill hellre tro att jag har ett större inre lugn.
Samtidigt som jag fysiskt känner mig starkare än någonsin, känner jag mig psykiskt tröttare än någonsin. För fem år sedan kunde jag arbeta heltid och samtidigt plugga kvällstid. Det orkar jag inte nu. Arbetet är en stor energislukare för mig. Jag älskar mitt arbete, vilket gör att jag engagerar mig mycket och det tar kraft, men ger också mycket glädje.
Energinivåerna förändras när man blir äldre.  Personligen upplever jag det positivt, att jag har blivit lugnare och tryggare.
Den här bilden är tagen för elva år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar