tisdag 7 januari 2014

Boxning och rött öga

När jag såg mig själv i spegeln Imorse blev jag förfärad. Herregud! Mitt vänstra öga var rött i yttre ögonvrån. När jag kollade närmare såg jag att "den vita hinnan" var svullen och liksom hängde över nedre franskanten. Det var bara att gå enögd till jobbet, dvs utan kontaktlinser på det ögat och skippa mascaran. Tur jag inte har vita ögonfransar naturell, men jag ser ju trött och glåmig ut utan mascara.  Ikväll var ögat lite mindre svullet och jag hoppas det är ännu bättre imorgon.

Ikväll boxades jag med min syster. Det gick så himla bra, trots att jag inte tränat så hårt på evigheter. Alla 37 armhävningar orkade jag med på tå och tjugo burpees. Igår hade jag ont i höger "tennisarm", vilket jag försökte bota med stretch och liniment. Idag var armbågen bättre, men inte bra. Trots det gick boxen bra. Men nu ska jag stretcha armen rejält!
Nu skulle jag bli glad om alla konstiga symptom (kliande, röda, svullna ögon och tennisarm och min konstiga hals)  kunde ge med sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar