onsdag 27 november 2013

Träning - ett medel för att må bra!

Flera i min närhet undrar varför jag tränar. Du behöver ju inte träna, du är ju smal säger dem. Jag tränar för att må bra, inte för att bli smalare. Det är kul att träna och särskilt i grupp eller tillsammans med någon annan. Bland det bästa jag vet är känslan när kroppen "lyder". Trx - övningar är bra exempel på utmaningar där kroppen får visa vad den går för. Glädjen är stor när jag känner att jag klarar att ha kroppskontroll i de olika övningarna. Glädjen är lika stor, fast på ett annat sätt, när boxningskamraten och jag märker att vi klarar utmaningar under passet bättre och bättre. Vi tävlar inte mot andra, utan mot oss själva.

Förutom att träningspassen är lustfyllda, känns det himla bra att må bättre såväl fysiskt som psykiskt. När jag tränar rensar jag bort tankar på jobbet och fylls av ny energi. Övergångsbesvären lindras av träningen. Trots att jag är snart femtio år, är jag starkare än någonsin. Det är väl himla häftigt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar