torsdag 7 november 2013

Sömnrubbningar?

Vad i hela friden är det som påverkar min sömn? I natt vaknade jag strax efter tre. När jag vaknar, vaknar jag av att jag vänder och vrider oroligt i sängen. Jag är så himla trött, att det känns som en yttre kraft som får mig att vända och vrida. Kvart över fem var det dags igen. Nästan varje morgon vaknar jag just kvart över fem. Tidigare har jag förmodat att det är sommartiden som fortfarande hänger kvar i min egna lilla dygnsrytm, men nu tycker jag kroppen borde ha vant sig.

Antar att det jag kallar Sömnrubbningar, är åldersrelaterat. Just nu känner jag mig inte stressad, vilket märks då jag inte ligger vaken och ältar jobb. Nej, de här vändningarna och vridningarna verkar vara något min kropp behöver. Den kanske är stel? Träningsvärk har jag i alla fall så det heter duga.

Ikväll hoppas jag få till ett joggingpass. Nu är det lite längre än en vecka sedan jag senast joggade, så det är dags! Först ska jag bara klara av en arbetsdag och en fredagsfika med Maria.

Härligt med fredag, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Hej. Bra blogg, har både sömnrubbningar och svettningar. Håller galen av både sömnbrist och svettningar! Läste några tips från <a href="http://övergångsåldern.nu/” >denna sidan</a>. Verkar som sömnbrist orsakas av hormonrubbingar. Ska själv testa naturläkemedel, yoga och löpträning för att slippa mina besvär

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lisa! Kul att du gillar bloggen och tack för tipset på sidan! Visst är det kämpigt att inte få sova ostört och liksom inte ha kontroll över kroppen. Låter i alla fall som du har bra strategier att hantera det. Hoppas det går bra!

      Radera