måndag 18 november 2013

Kvinnokraft!

Eftersom jag har en vattenblåsa på ena foten efter gårdagens långpromenad, fick det bli ett hemmapass efter lunch. Som vanligt tog jag hjälp av tabataappen. Det blev jogging, benlyft (låg på rygg så det var nedre delen av magen som fick sitt), burpees (32 st hann jag med) , höftlyft med ett ben i taget (rumpan fick sitt), sidoplanka, tåhävningar, jägarvila med lätt gung, mountain climb. Stretch efter det och det blev ett pass om sammanlagt 42 minuter.

Kroppen kändes helt ok, den svarade på alla kommandon och det känns som att jag är på rätt väg.

Var på läkarbesök idag och jag fick bekräftat att det är stressymptom jag har och inte övergångsbesvär. Sjukskrivning är ingen lösning, bara en akut åtgärd som måste följas upp med förändring av arbetssituationen. Jag blev erbjuden kuratorskontakt, men det tackade jag nej till. Det är ju inte jag som ska förändra mitt tänkande, utan mina förutsättningar på jobbet ska förändras.

Känner mig stark - Girlpower!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar