tisdag 19 november 2013

Jippie!

Sov som en baby insatt. Strax efter tio somnade jag och vaknade 5:15, lyckades somna om och vaknade 8:10 och kände mig som en ny människa! Sjukskrivningen ger verkligen resultat! Åt frukost och satte en lussedeg. Under tiden degen jäste tog jag en cykeltur till affären. Konstig känsla av skuld kom över mig, när jag var ute och jag cyklade med världens fart.

Ja,vad ska folk tänka: att jag fuskar som motionerar när jag är sjukskriven? Att jag egentligen borde vara på jobbet istället för att hurta runt på cykel, och i den farten dessutom.

Så klart att jag hade yrsel när jag kom hem. Tack och lov att jag kan stänga, låsa dörren om mig och pusta ut, sänka axlarna. Efter lite mentalt grälande på mig själv, satte jag igång och bakade ut lussekatterna.

Skönt att få göra något man behärskar till fullo, något man startar, genomför och avslutar utan att bli avbruten. Härligt att känna doften och värmen sprida sig i huset till tonerna från julmusik. De blev supergoda =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar