lördag 19 oktober 2013

När orken tryter

Vaknade vid åtta och gjorde mig en rejäl frukost med ägg, bacon och knäckebröd. Strax före tio gick jag till gymmet för att vara med på ett TRX-pass. Två instruktörer turades om att ge instruktioner hela passet. Det blev intensivt med bara fyra snabba/korta vätskepauser. Efter halva passet märkte jag att min ork egentligen var på upphällningen. Jag flåsade, skakade men envis som jag är gjorde jag varenda övning så bra jag kunde. Två övningar på slutet fick jag korta av (höll ut i 30 sekunder istället för 45). Under stretchen trodde jag att jag skulle kräkas eller svimma. När jag gick hem skakade benen och jag kände mig tjutfärdig och inte ett dugg "endorfinig".
Kanske åt jag för dåligt med kolhydrater till frukost? Kanske satt gårdagens joggingtur kvar för mycket i kroppen? Kanske är inte morgonträning min grej helt enkelt? Alla är ju olika. Jag vet att jag tidigare har märkt att jag känt mig "klenare" på morgonträningar, än eftermiddag, kväll. Kanske håller jag på att bli sjuk?
Det värsta är att hela dagen blir "drabbad" efter en sådan här ansträngning. Jag orkar ingenting resten av dagen. Får huvudvärk, vill bara äta och sova. Jag har ätit och druckit rejält hela dagen och nu ska jag ta en tupplur. Jag har kämpat (det var verkligen motigt idag) med värmepistolen och skrapat hela eftermiddagen. Ikväll är vi bortbjudna på mat. Det blir trevligt, bara kroppen återhämtar sig!  Imorgon blir det på sin höjd en promenad för mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar