onsdag 30 oktober 2013

När händer det?

Alla  joggare/löpare jag känner älskar att springa. Det är så avkopplande, berättar dem. De har till och med använt ordet roligt. När jag beklagar mig och berättar hur jag får tvinga ut mig själv på mina korta, långsamma joggingturer, säger de uppmuntrande: det kommer! Motigt är det alltid efter ett längre uppehåll, säger de, men vänta bara, håll ut, uppmanar de mig.

Idag har jag träningsvärk i benen  och det känns extra motigt, för nu är jag inne på tredje joggveckan. Ska jag verkligen ha träningsvärk då? Trodde jag hade mer tränade ben, än jag har... Nåja, jag kommer att  fortsätta kämpa på med joggingen ÄVEN om jag ALDRIG upplever det lustfyllt, avkopplande eller enkelt. Jag vill ha bättre kondition helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar