måndag 29 juli 2013

Mer pyssel

Ikväll sydde jag nya "draperier" till köksön. Tyget är från IKEA och var superlätt att handskas med. Symaskinen (också från IKEA) var inte lika lätt att hantera. Tråden gick av, fastnade, tog slut (spolen). Allt krångel berodde på att jag inte hade trätt tråden rätt, suck! Efter ett antal försök blev det rätt och jag fick flyt i sykonstens alla regler. Fast då hade jag sytt en för trång kanal i den första och fick sprätta och sy om. Ja, ja till slut blev det bra.

Den här gången gjorde jag rynkhuvud, så att man inte ska kunna snegla in under tyget och se alla grejor som förvaras där. Tyvärr var det inte en tillräcklig åtgärd (linan slakar) så jag satte fast en kabelklämma mitt på. Den är så liten att ingen ser den. Det blev toppenbra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar