tisdag 11 juni 2013

Gör din kropp till din maskin!

Igår blev det något knas med min pulsklocka. Helt plötsligt under passet "hängde den sig" och nu kan jag inte rubba den. Trist!

Men det gick utmärkt att träna så sent på kvällen. Kände mig stark som en oxe! När passet var över prövade jag att göra chins. Orkar inte lyfta mig själv många cm, men det är ju bara att träna på och vara envis. Ett annat moment jag ska bli bättre på är att pika i plankan. Man står i plankan med fötterna i TRX:n och så för man upp rumpan, så det känns som att man går upp i handstående. Kroppen blir som ett A liksom. Den tar bra på de nedre magmusklerna och är grymt jobbig.

Spiderman är en annan tuff övning. Då har man ena foten i TRX:ns båda öglor, benet som är "fritt" för man fram till armbågen samtidigt som man gör en armhävning. Just nu står jag i planka och för fram benet till armbågen, utan armhävning. Det klarar jag inte i 45 sekunder. I nuläget klarar jag det i 30 sekunder. Min tanke är att klara det i 45 innan jag lägger till armhävningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar