torsdag 10 januari 2013

Koll av ögonen

Idag var jag ledig eftersom jag var till USÖ och fick ögonen kollade. Efter näthinneavlossningen och operationen av högra ögat för drygt två år sen, har jag blivit kallad på kontroller. Det beror på att man vill se om jag har fått  gråstarr, vilket man brukar få när man har varit inne och bökat i glaskroppen. Men det finns inga tecken på det och näthinnan sitter fint (även i det vänstra ögat). Trots att jag ser blixtar varje dag i det opererade ögat. Läkaren tror att det är ärrbildning efter laserbehandlingen som "spökar" som blixtar. Förutom att han opererade ögat, tog bort så gott som hela glaskroppen, satt fast näthinnan och fyllde på med gas, så blev ögat också laserbehandlat flera veckor efter operationen. Det gjordes som en säkerhetsåtgärd, mycket säkert beroende på att jag var så orolig över blixtar jag hade i ögat igen. Skönt att det var okej i alla fall. Men sorgligt att världens bästa ögonläkare ska flytta till England :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar