onsdag 30 januari 2019

När man är ute efter att chocka kroppen

Ju mer jag lyssnar på poddar, desto mer lär jag mig om kroppen. Tydligen ska man variera träningen, för att utvecklas. Så nu håller jag koll på hur mycket jag lyfter totalt i alla övningar. Idag blev det rekord i knäböj, visserligen oavsiktligt, men det gör ju absolut ingenting. Vi trodde vi böjde 40 kilo, men det var visst 45. Ibland är det bra att man räknar fel, eftersom en hel del motstånd sitter i huvudet och inte i musklerna. Nu försöker jag variera genom att ibland köra fler set, ibland tyngre och ibland fler repetitioner. Just nu går det lite trögare med träningen igen. Säkert beror det på att jag blir sliten av jobb och sömnbrist. Snart hägrar ledighet igen och då kan jag återhämta mig.

När jag kom hem gav jag ansiktet lite extra kärlek genom Maria Åkerbergs Papaya peeling. Älskar doften och att den återfuktar huden så bra! Sen använde jag ansiktsvatten (Flower freshener) och mild ansiktskräm för min känsliga hy (Face protection). Jag älskar alla Maria Åkerbergs produkter och det säger jag utan att vara sponsrad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar