lördag 19 januari 2019

Förkylning på gång

Ja, det var ju inte oväntat att även jag skulle bli förkyld. Min man är fortfarande rejält sjuk, stackarn. I morse kände jag mig lite snuvig, men gick glatt till gymmet. Till min stora glädje kunde jag öka vikten på både bänk och mark idag. Nu arbetar jag på 35 kilo i bänk och 65 kilo i marklyft. Knäböjen fortsätter jag med 40 kilo och koncentrerar mig på att våga gå djupare, utan att tappa anspänningen i bålen. Det gick bra idag, men efter sista setet kom halsvärken smygande. Halsen kändes torr och raspig. Jag hade tänkt att gå en promenad efter vårt obligatoriska eftergymfika, men det struntade jag i.

Jag valde att ta bilen främst för att hämta ut ett bokpaket från Adlibris. Böcker som jag beställde i tron att jag kunde läsa dem på resan, men de kom först när jag redan var hemma. Nu får jag glädje av dem nu istället.

Sen åkte jag och handlade lite burksoppa och bröd. Kontrasten från förra veckans smarriga bufféer till dagens ärtsoppa, är så stor att jag blir full i skratt. Fast jag gillar ärtsoppa skarpt, så mig gör det inget. När jag ansvarar för matlagningen, blir det enkelt. Ernst säger att "i det enkla bor det vackra" . Kanske kan man även säga "i det enkla bor det goda" , hi, hi. 
Kylig promenad, men jag klarar mig ofta att gå utan mössa, eftersom mitt hår är så tjockt.

Kinna och jag är nöjda efter bänkpress- repetitionerna. Jag har fotograferat med mobilen 
och jag tycker mina ögon ser väldigt konstiga ut, nästan lite läskiga.
 Jag skyller det på mobilen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar