torsdag 17 januari 2019

Att ta upp ett gammalt intresse

Nu är jag hemma igen i snön och halkan. Det är skönt! Jag är så laddad och känner mig superstark, efter att ha tränat sju dagar i rad, ätit rejält varje dag och sovit kanonbra. Kom igen januari, här ska vi få till fin statistik på träning och motion!

Jessica Almenäs har ju peppat för att man ska skita i hur gammal man är och istället göra det man gillar. Hon har tagit upp basketspelandet igen och idag har jag faktiskt tagit upp ett gammalt intresse. När jag var tre år, satte min mamma mig i en dansgrupp, eftersom hon var orolig för att jag skulle bli plattfotad. Jag dansade balett från dess tills jag var i typ 11-års åldern. Sen slutade jag och tog tag i det igen under en period i tonåren, innan jag gav upp dansen för gott. Ja, fram tills idag då, då jag provade det igen. Det var Maria som berättade att hon och ett par kollegor skulle testa att dansa i en dansgrupp för vuxna. Det lät kul och jag hakade på direkt och anmälde mig. Idag var det dags för första lektionen. Från 18:45-20:05 dansade vi och det var svårt, svettigt och superkul. Oj, vad jag är mör i benen och fötterna nu! Nu kommer jag träna mycket dans hemma också! Vi var sex stycken som dansade ikväll, men nästa gång kommer vi vara fler.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar