torsdag 27 december 2018

God fortsättning!

God fortsättning och hoppas att du har haft en lika lugn och fin jul som jag och min familj haft! Sara och Jeremy var här nästan under en hel vecka. Vi har hunnit med en hel del. Jeremy och jag har tränat två gånger på gymmet. På julaftonen kom döttrarna hit till klockan åtta och åt frukost. Klockan 13 serverade vi jullunch med rätter såsom sill, varmrökt lax, räkcheesecake, skinka, rödkålssallad, köttbullar, kalkon, prinskorv, potatisgratäng, kokt rödkål, rödbetssallad. Till kaffet hade jag gjort en tårta med jordgubbar, blåbär och hallon. Vid 19-tiden hade alla barnen åkt vidare till andra destinationer och min man och jag tittade på tv och slappade.

På juldagen kom mina svärföräldrar och min syster och det blev en repris på julbordet. Den här gången blev det pannacotta med jordgubbar till kaffet. På kvällen hämtade vi annan mat och åt tillsammans. Vårt barnbarn sov över och på annandagen blev det lita pulkaåkning med henne. Under eftermiddagen smet Jeremy och jag iväg på ett träningspass tillsammans med Kinna. På kvällen lagade Jeremy mexikansk mat och så var vi tillsammans hela familjen igen. Vid åttatiden åkte de andra hem och vi andra satt och pratade en stund innan vi la oss. Idag jobbade min man. Sara och jag kikade på serien "A Discovery of Witches" som var väldigt spännande, tyckte jag.

Frukost på julafton, med duk nummer 1

Tårtan fick lite grädda på sig också så småningom


David gjorde en räkcheescake, som är så himla gid!


Sofie och Sara


Lunch med duk nummer 2





Juldagens dukning

Fint med röda tulpaner!

Min man och Steffanei




Pannacotta

Här är pannacottan fotograferad i snön 

Jeremy och Sara



Svärföräldrarna och Steffanie

Jeremy, Sara och min syster Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar