söndag 16 december 2018

Aktiv helg

Jag har grejat så mycket under helgen att jag inte har hunnit uppdatera bloggen. I fredags umgicks jag bland annat med barnbarnet Stella. På lördagen åkte jag och Ing-Marie till Örebro och åt frukost på Java. När jag kom hem vid lunchtid bakade jag bullar och lussekatter. Sen städade jag ugnarna och oljade in köksbänkarna. Sen städade jag källaren och körde bort skräp. Sen åkte jag och handlade. Jag höll på och grejade till klockan var halv tio. Sen slappade jag och tittade på film. Min man var ute på galej, så jag var gräsänka.

Idag drog jag igång med städning igen och strök julgardinerna i köket. De är hemska att stryka. Bomullsgardiner är ingen hit, ur skrynkelsynpunkt. Med stärkelsespray fick jag dem släta till slut.

Min man och jag var till Ikea idag och köpte en gästsäng till. Det var mörkt och regnigt när jag körde hem. När det är mörkt ute, blir jag sömnig i bilen. Det var lite kul att köra med släpkärra igen. Nu var det många år sen jag gjorde det senast. Jag till och med backade med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar