fredag 17 augusti 2018

Styrkecirkel med rodd

Ja, det var kvällens program. När jag är på gymmet och kör efter programmet, värmer jag alltid upp på crosstrainern och kör även intervaller. När jag är hemma fuskar jag med det och börjar med rörlighetsövningar direkt. Det var armdrag med gummiband och sittande rodd med gummiband.

Huvudövningen var rodd med skivstång. Eftersom jag inte har någon skivstång hemma, tog jag skaftet till en mopp. För att få lite tyngd och motstånd, hängde jag på min 12 kilos kettlebell och lindade ett gummiband runt stången som jag stod på. Det blev riktigt bra.

Sen var det tre varv av en cirkel (45 sekunder arbete 15 sekunder vila) med knäböjshopp, hantellyft på boll och enbensböj. Mina hantlar väger 2 kilo styck och jag trodde de skulle bli för lätta. Ha, ha jag orkade inte med alla repetitioner med hantlar, utan efter cirka 12, fick jag köra resten utan tills 45 sekunder hade gått. De där knäböjshoppen var roliga men fruktansvärt jobbiga.

Som avslutande övning: 10 knäindrag på boll, 30 sekunder vila mellan fyra set. Det var jobbigt och svetten rann i strida strömmar. Men nu är det gjort. Dags för fredagsmys i mina sköna byxor som ser ut som pyjamasbyxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar