söndag 1 juli 2018

Lofsans juli challenge

Den innebär att jag ska träna varannan dag i juli månad. Jag har programmet Mized och använder det. Men man kan köra eget program om man så önskar. Det här tyckte jag var smidigt, eftersom jag kan göra det hemma.

Ikväll stod underkroppspass på schemat. Ärligt talat hade jag ingen lust. Elva dagars vila från träning skapar motstånd. Dessutom har jag fortfarande känningar i knät och passet innehåller bara benövningar. Det kanske inte är så bra, tänkte jag. Men så tänkte jag på Paolo Roberto som säger att det bara är jag som kan se till att röra på arslet och skapa goda vanor.

Så jag körde passet som innebar 40, 30, 20, 10 repetitioner av knäböj, utfall, uppkliv, rumplyft och enbensböj. Mitt uppkliv blev på tegelstenar där jag brukar ställa tvättkorgen. Alldeles intill står vår torkvinda. Det var rätt bra, för då tvingades jag till bra hållning, så jag inte dök in i den.

Benen blev väldigt möra efteråt, kan jag säga. Nu är jag igång igen. Det känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar