fredag 1 juni 2018

Maj månads träning och planering framåt

Maj månad blev en riktigt bra månad ur träningssynpunkt. Om jag räknar med vardagsmotionen, så har jag fått till 41 träningspass. Min cykelfart har förbättrats med flera minuter per kilometer. Jag har inte ökat vikterna i styrketräningen, men de vikter jag lyfter, känns lättare och lättare. Så snart är det dags att utmana mig. Fördelningen mellan styrketräning, cykel och promenader  är ganska lika. Drygt 6 timmar cykel, 8,40 timmar styrketräning och 9,15  timme promenader. Det är jag väldigt nöjd med.

I juni kommer en veckas semester bli träningsvila. Så nu tänker jag köra hårt de andra tre veckorna. För att testa konditionen, tänker jag göra Coopers test. Jag ska springa så långt jag hinner på 12 minuter. Det gör jag för att få ett utgångsläge. Förhoppningsvis ger cyklingen lite resultat. Särskilt om jag lägger in lite intervallträning framöver.

Marlene och jag kommer fortsätta köra på medeltung belastning, 8-10 repetitioner i 4 set. Kinna och jag kör tyngre belastning med 3-6 repetitioner i tre set.

I juni planerar jag att jogga lite igen, bara för att det är smidigt och för att jag vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar