onsdag 27 juni 2018

Det här med sociala medier

Jag har tagit paus från Facebook. Dels tycker jag att det räcker med två Instsgramkonton och en blogg. Dels var jag inte särskilt aktiv på Facebook. Jag minns inte riktigt när jag la kontot vilande. Men jag har inte saknat det en sekund, så det var rätt beslut för mig.

I min vardag ser jag att många är som uppslukade av olika sociala medier. Det är trist när telefonen (eller det som kommuniceras) är mer intressant än möten i real life. En del lägger upp bilder och information ofta och andra sällan eller aldrig. En del blir upprörda över att information inte läggs ut, andra har åsikter om vilken information som läggs ut. Det där svenska lagom, tycks vara bäst.

Jag tycker det är upp till var och en vad man vill informera om och hur ofta. Däremot tycker jag det är nonchalant att bry sig mer om sociala medier än mötet med andra människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar