torsdag 3 maj 2018

Lite gymmande blir det under semestern

Det finns ett gym på hotellet som är helt ok. Jag har varit där två gånger nu och dessutom släpat med min man. Han vill inte gymma och jag vill inte gå dit ensam. Så då följer han med, medan jag kastar mig mellan maskinerna, för att det ska gå riktigt snabbt. Det blir åtta repetitioner rodd och sen tar jag åtta repetitioner bencurl i tre set utan uppehåll. Eftersom det är olika muskelgrupper går det finfint.

Bänkpress har jag kört. Men stången satt fast i en ställning, vilket gjorde det mycket svårare. Jag vill ha min egen rörelsebana och inte tvingas in i en bestämd. Men jag förstår ju att det är säkrare med ställningen, när man är ensam..

Det finns ett utegym också. Jag försökte att gå armgång, men stängerna var tjocka (anpassad efter manshänder) och gjorda av trä (glidiga till tusen). Så jag fick ge upp. Lite kul var det att prova i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar