torsdag 29 mars 2018

Vissa dagar är fartfyllda

Idag var en sån där riktigt fartyg dag. Den startade strax före klockan sex i morse då jag steg upp och skjutsade min man till jobbet. Lite frukost på det och sen städade jag febrilt fram till tjugo över nio, då jag gick och mötte Ing-Marie. Vi tog en timslång promenad. Sen fikade vi och pratade. Strax före tolv skjutsade jag henne till apoteket och sen åkte jag och hämtade Sofie och Stella. Vi tillbringade en timme i badhuset. Stella älskar att bada. Hon är inte det minsta rädd för vatten.

Efter  badhuset åkte vi hem och gav Stella mellanmål och så fick hon sova utomhus i kärran. Steffie dök upp, så umgicks vi en stund. Vid fyratiden blev Stella och Sofie hämtade och jag fick i min tur hämta min man. Sen fick jag illa kvickt byta om och åka till gymmet.

Idag gick det så himla bra med träningen. Vi började med lite lättare övningar för axlar och skuldror med hantlar. Sen blev det låg rodd, för att aktivera skuldror och axlar än mer. Därefter gick marklyften som hejsan. Den tyngsta övningen är frivändningar med press. Vi använder bara stången (20 kilo) men det är så jobbigt ändå. Bänkpress går också jättebra och idag tog jag halva min kroppsvikt i dips, så jäkla nöjd med det! Chinsträningen gick också bra.

När vi körde bencurl kom en farbror och tipsade oss om hur vi skulle vinkla fötterna så det blev jobbigare. De är väldigt hjälpsamma på det här gymmet. Jag känner mig mer och mer bekväm där, men jag vågar fortfarande inte gå dit ensam.

När jag kom hem, tog jag in lite björkris (från våra egna björkar) och pyntade. Det fick inte stå många minuter innan katten kom och lekte med pyntet, så det skramlade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar