söndag 10 december 2017

Tungt långpass

Nej, jag var inte pepp på långpass idag. Men jag vill ju få till tre löppass per vecka och långpass är ju viktiga att få till när jag strävar mot att klara en mil. När jag gav mig iväg visade solen sig lite. Det känns alltid bättre när den är framme. Igår singlade det ner lite flingor, så marken var täckt av ett fint lager snö. Under det lurade isen. Det gällde att vara försiktig och tassa med korta steg., vilket passade mig fint. De första fem kilometerna var tunga. Jag försökte ignorera känslan, men den tog över alltmer. Till slut försökte jag analysera vad det var som gjorde att det kändes tungt. Benen kändes tunga och andningen också, så sammantaget kändes allt tungt. Jag stannade en stund och hämtade andan och fotograferade lite. Men blev snabbt kall och fick fortsätta jogga. Från kilometer 6 till 8 varvade jag jogging med gång.

Skönt att det är gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar