lördag 18 november 2017

Styrketräning - check

Är det inte typiskt att vakna tidigt när man är ledig?! Kvart i sex vaknade jag och låg och vred mig till tjugo i sju. Det blev en lugn morgon med frukosten i fåtöljen framför tv:n. När klockan var åtta bytte jag om till träningskläder. Regnet piskade ena stunden och duggade lätt den andra. Tjugo i nio stod jag redo att ge mig av  i träningskläder och min lila regnkappa. Skumt att ha regnkappa på sig i mitten av november. Det borde vara snö ute nu, kan man tycka. Men det är bara att gilla läget.

Väl framme på gymmet mötte Kinna mig. Vi värmde upp på crosstrainern och därefter med kabelcrossdragaren. Sen visade Kinna mig marklyft, bänkpress och frivändning. Vi avslutade med att hänga i räcke. Kinna har så snygga ryggmuskler!

Oj, vad trött jag var i kroppen efteråt! En sådan trötthet känner jag inte efter löpträning. Dessutom tyckte jag att endorfinerna flödade. Vi tog en välförtjänt fika efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar