torsdag 30 november 2017

Härlig torsdag

Som jag nämnt tidigare upplever jag att bara onsdagen är gjord, är det helg. Idag förstärktes den känslan än mer när min kollega Marlene och jag åt frukost på Tant Grön i Vintrosa. Varje torsdag mellan klockan 9-10:30 bullar de upp lyxfrukost. En av mina favoriter är deras scones och lemon curd.

Vi åt, myste och åt ännu mer (särskilt jag). Vid elvatiden var vi tillbaka på jobbet och vi jobbade sen i ett sträck utan att behöva ta lunch. Lite märklig känsla att inte bli hungrig på hela dagen. Men jobbet gick som hejsan och så var det dags att sluta dagen.

När jag kom hem bakade jag pepparkakor och Steffanie dekorerade dem. Hon är verkligen konstnärlig. Jag provade att dekorera två hjärtan. Min man fick titta på alla dekorerade kakor och gissa vilka två jag hade gjort. Han gissade genast rätt av någon underlig anledning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar