tisdag 17 oktober 2017

Tisdag fylld av promenader och styrketräning

I morse var det inte kul att gå till jobbet, när det regnade småspik, sådär så jag blev dyngsur. Mina jeans var genomblöta om benen när jag väl kom fram. Trots diverse genvägar, tar det ändå 35 minuter att komma fram. Dessutom blir det så förbaskat varmt i regnkappan. Nåja, fram kom jag i alla fall. Men väl framme tog jag en titt i almanackan och fick till min fasa se att jag under eftermiddagen hade ett möte 5 kilometer bort. Jag insåg att jag inte skulle hinna att gå dit, det skulle ta alltför mycket arbetstid. Som tur var fick jag åka bil med en snäll kollega, som också skulle till samma möte.

Men jag blev sen hem. Trots att jag gick raskt frös jag. Nu regnade det inte längre, men hade blivit lite kyligare istället. Min man hade lagat hemmagjorda pizzor, som jag glupskt slukade. Herregud vad hungrig jag kan bli om kvällarna! Efter en stunds vila satte jag igång med lite träning.

100 swingar med kettelbellen blev uppvärmningen. Sen gjorde jag tre (rekord för mig!) excentriska chins. Min yngsta dotter Steffanie, har påpekat att jag har ett för smalt grepp, när jag gör chins. Så nu försöker jag hålla så brett jag kan. Det harmonierar ju även med mina breda armhävningar jag försöker få till. Några sådana gjorde jag också och rygglyft (från liggande). Sen gick jag sidogång med gummiband och avslutade med tåhävningar. Ett kort program, men hellre lite träning än ingen alls!

Swingar tränar höftfällning, men jag tycker de tar i rumpan också, kanske för att jag 
spänner rumpan hela tiden, för att trycka fram höften.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar