tisdag 3 oktober 2017

En löptur mellan skurarna

Idag fuskade jag och åkte bil med min kollega Marlene hem. Tack vare promenad till jobbet, kort promenad på förmiddagen och en springtur, kom jag i alla fall upp i 21 000 steg idag. Så det är helt ok att fuska lite i regnvädret, tycker jag. När jag sprang hade jag som mål att springa lite snabbare än under "långpass", men inte så snabbt som under intervaller. Utan att titta på klockan, satte jag fart och kände efter i kroppen hur det kändes. Jag bedömde att jag höll en fart jag skulle orka hålla i 4 kilometer. Så trummade jag på. Hela tiden försöker jag tänka på mina armar, så de inte ska åka framför kroppen och skapa en onödig rörelse i bålen. Det kändes bättre, men jag får be någon filma mig, för att se om det ser bättre ut. Efter fyra kilometer tittade jag på klockan och såg att jag hade hållit 30 sekunder snabbare kilometertempo, än under mitt senaste "långpass". Det var bättre än jag vågat hoppas på.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar