söndag 20 augusti 2017

Så var det söndag igen

Veckorna springer iväg och nu börjar det kännas höstigt ute. Jag njuter av varje minut jag kan vara utomhus. Dessutom vägrar jag att ge upp hoppet om att få hänga tvätten utomhus. Det gör att jag får springa ut och ta ned den i ett kör, eftersom det envisas med att regna lite då och då. Jag har i alla fall hunnit klippa gräset och rensa lite ogräs. Lite restvirke har jag plockat undan också. Herregud vad det snabbt blir skräpigt, när man håller på och snickrar!

Ja, så är det ju söndag och då görs allt det där som ska göras på söndagar: stryka tvätt, vika tvätt, städa lite och förbereda för veckan som kommer. Igår var jag på loppisen och lyckades få tag på nya gardiner till jobbet. I morgon när jag har förhoppningsvis har hängt upp dem, visar jag dem på en bild. Jag och Sofie ska hämta två "tripp-trapp-stolar" i morgon. Stella blir 3 månader i morgon och snart kommer hon behöva ha en stol att sitta med vid matbordet. Det är inte klokt vad fort hon växer! För varje dag blir hon starkare och starkare i bålen.

Stella och hennes morfar





Stella och hennes pappa




Hon är söt som en karamell!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar