torsdag 10 augusti 2017

Händelserik dag

Började dagen med att klippa mig klockan 8 hos världens bästa och finaste Jennifer. Som vanligt blev jag helnöjd. När jag kom hem var det mulet och regnigt så jag satte bulldeg. Eftersom jag ändå var igång bakade jag även mandelkubb. När jag var klar hade det klarnat upp ute och jag klippte gräset. Det växer dåligt men jag toppade det lite så det där tråkiga ogräset försvann i alla fall.

Sen städade jag källaren och målade golvet igen. Sedan förra strykningen har vi haft översvämning (slangen till tvättmaskinen gick sönder) och jag tappade en hink terasslasyr. Så en ommålning var nödvändig. Allt virke till verandan, som jag fått i uppdrag att måla, har jag målat sista strykningen idag också. I morgon kan min man snickra igen!

Idag kom våra fönster vi beställt från Sparfönster. Det är två fönster i vardagsrummet som ska bytas, plus ett litet i trappan. Vi har tidigare köpt balkongdörren av dem. Det som är bra med dem, är att man kan måttbeställa vilken storlek man vill ha. Våra fönster har olika storlekar allihop (helt otroligt!). Det är väl så med gamla hus (vårt är byggt 1918).

Före klippning
Efter klippning
Mandelkubben
Jag hann ju med att träffa min lilla juvel idag också! Hon är världens sötaste så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar