lördag 5 augusti 2017

Att göra en egen byggställning

Idag har min man fixat en egen byggställning. Det där sista innertaket och hängrännorna som ska sättas dit, är nämligen inte lätt alls, när man bara har en stege till hjälp. Vi har virke liggandes, som gick att använda. Det gäller ju att det är stabilt. Ställningen är förankrad i verandan, för att få extra stabilitet. Men jag vet inte om jag skulle ha lust att gå där uppe...

Under tiden min man snickrade, klippte jag våra spireabuskar. Det är det värsta jag har att göra varje år. De är nämligen så breda och står i en skarp sluttning. Det gör att jag får klippa i motlut, eller i nerlut. Allra värst är det nog i motlut, eftersom häcksaxen måste riktas långt över mitt huvud då. Ja, jag har en manuell häcksax, eftersom jag tycker det är bra träning. Men jag kan säga att efter en timmes klippande är jag rätt mör i överkroppen.

Ett virrvarr av brädor, eller hur!

Där min man ska stå, har han lagt en stege som han har lagt brädor i att gå på. Tur att det inte är många brädor kvar att sätta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar