lördag 29 juli 2017

Lördagsfys innan lördagsmys

Idag har jag tagit det lugnt och försökt att äta rejält. Min vanliga frukost består av en kopp kaffe och Wasa sport mackor. I morse la jag till ett kokt ägg. Nu när jag ska öka träningsdosen  genom  frekvens (fyra pass per vecka istället för 2-3) intensitet (intervaller och växelbyten mellan övningar ) och tyngd ( lägga på mer och mer tyngd) behöver jag äta mer. Efter varje styrkepass är jag vrålhungrig även om jag just ätit.

Ikväll körde jag igenom det nya styrkeupplägget. Armhävningarna var dryga. Tre breda och en smal i tre set. Men jag räknar med att jag snart får en progression. Jag har ju klarat 10 breda i 3 set tidigare. De smala är trixiga och jag orkar inte riktigt ner. Men jag vägrar att göra dem på knä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar