måndag 3 juli 2017

Bra boende på Rhodos

Det var tredje gången jag bodde på hotellet Sirene Beach och sjunde gången jag var till Rhodos. Det absolut finaste hotellet jag någonsin bott på är Miramare Beach hotell på Rhodos. Nackdelen med det hotellet, är att det ligger en bra bit från gamla stan och att det inte finns någon vidare värst strand (man kan ju inte få allt!).

Vad är det som är så bra med Sirene Beach då, att man väljer samma hotell tre gånger? Det verkar ju lite galet, eller hur?! För det första upplever jag att det är ett mindre hotell.

Nu står det en buss framför entrén, lite synd tyckte jag då jag tog bilden. Samtidigt så ser man ju hur litet hotellet är i jämförelse med bussen. Visserligen sträcker sig hotellet lite längre till både höger och vänster, men ändå.
Entrén framför bussen :)
Man kommer in från entrén från höger sida på bilden. Längst fram på bilden är receptionen.
På baksidan finns poolområde och poolbar.


Här har vi framsidan igen. Man går över vägen och vips är man vid stranden.
Färggrant staket visar vägen till stranden och solstolarna.
Det är cirka 40 solstolar. Det kostar 4 euro per stol. Då kan man duscha och gå på toa utan extra kostnad.


Gångvägen från hotellet till stan är bred och följer havet.
I början är gångvägen i betong, sedan övergår den till grus och så småningom asfalt. Till gamla stan är det cirka 4 kilometer från Sirene Beach hotell.
Förutom att hotellet är litet, är det inte många solstolar på stranden. Så skönt att slippa ligga som packade sillar! Sen är det gångavstånd till gamla stan och det gillar jag. Hotellet har god mat (All inclusive) och jättegullig personal. Det är rent och fräscht, då de städar rummen och de gemensamma utrymmena varje dag. Det enda jag saknar är en luftkonditionerad träningslokal. Om det hade funnits hade Petra och jag tränat varje dag. Nu fick vi nöja oss med promenader då det var så varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar