måndag 1 maj 2017

Nästa trädgårdsprojekt är påbörjat

Från början stod det en fallfärdig bod på vår tomtgräns mot skogen. Den rev vi ganska snabbt, eftersom den var så dålig, tyvärr. Sedan dess har golvet varit kvar och jag har haft lite krukor där. Men nu har jag fått en idé om att lägga ett golv där.

Här är boden, så som den såg ut. Plattorna framför var dåliga, så dem fick jag också plocka bort.

På den här bilden ser man att vi har plockat bort hela takteglet och hängrännan, som ligger till vänster. Det tog mer tid än vi trodde, att riva boden.


Så här såg det ut nu. Jag tycker slaggstenarna är vackra. Så dem ville jag flytta längst fram.

Men först fick jag ta bort det ruttna golvet.




 Här är slaggstenarna längst fram och nästan all sand är bortgrävd. Herregud vad sand jag har grävt bort idag!





Jag måste fortsätta att gräva bort sand, så att allt blir i nivå. Det blir min mans jobb att se till att stenarna är i rätt höjd. Jag vill gärna skruva golvet, när det blir dags för det. När golvet är färdigt, kan jag tänka mig att bygga en lekstuga till barnbarnen. Hos oss ska barnbarnen erbjudas aktiviteter. Vi ska ha lekstuga, sandlåda, gunga och en linbana.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar