onsdag 31 maj 2017

Kvällspromenad

Jag försöker att promenera varje dag, även om jag är trött och på gränsen till övertrött. Det är avkopplande att gå och jag tänker bättre då. Just ikväll blev jag störd av biltrafiken. Av någon anledning var det mängder av bilar i farten. I vanliga fall brukar jag lyssna på en pod, för att avskärma från ljud, men min mobil har gått sönder (skräll!), så jag kan inte använda headsetet längre. Så det var bara att härda ut. Det gick faktiskt helt ok.

Dagens fokus under promenaden var faktiskt att slappna av, få en normal avslappnad andning och puls. Just nu är det galet stressigt på jobbet, så jag måste ta till alla knep jag kan, för att koppla av, när jag inte är där. För mig handlar det mycket om andningen, att djupandas ut och in, att släppa spänningar i axlar och nacke. Jag försöker också göra lustfyllda, avkopplande saker hemma. Det kan till exempel vara att sitta med katten i knät (världens bästa avstressande aktivitet), att läsa en bok eller se på en film. Just idag målade jag detaljer till balkongen. Det är lite skönt att göra saker klart.


Början och slutet av promenaden gick genom skogen. Just här är det som en grön korridor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar