onsdag 10 maj 2017

Efterlängtade häckplantor

I samarbete med Plantinavia
När jag fick veta att häckplantorna var på väg från Holland, fick jag meddelandet:  "tänk på att det en stor 15 meter lång och 4 meter hög lastbil som levererar dina plantor." Det är väl inga problem, tänkte jag. Hit har ju flera lastbilar kört, tänkte jag. Så nämnde jag det i förbifarten för min man (som också är lastbilschaufför) och han skrattade till (sådär kort skratt,  att man genast förstår att han inte är road) och sa (eller utbrast) NEJ, det går inte! Vår väg är för smal och för krokig för en så lång lastbil. Jag funderade genast på vilken släkting som kunde ta emot leveransen istället för oss. Men min man löste det, genom att stämma möte med Plantinavias chaufför vid infarten till Karlskoga och därefter ta emot leveransen och själv köra hem den.
Syrenerna blommar redan! De doftar gudomligt och ser otroligt fina ut! Varje planta står i en kruka. Nu hoppas jag att vädret fortsätter att bli mildare! Det ska vara plusgrader i natt. Jag längtar till helgen då jag ska plantera häcken!

6 kommentarer:

  1. Oj vad stora och fina de var redan! Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är dem! Jag blev förvånad över att de är så stora. De doftar så ljuvligt!

      Radera
    2. Ja visst är dem! Jag blev förvånad över att de är så stora. De doftar så ljuvligt!

      Radera
  2. Oj vad fina!!vart ligger plantinavia?/strömtorparn

    SvaraRadera
  3. Ja, de är superfina! Plantinavia är en webbshop som odlar ekologiska plantor i Holland och levererar dem direkt därifrån till kunden.

    SvaraRadera
  4. Ja, de är superfina! Plantinavia är en webbshop som odlar ekologiska plantor i Holland och levererar dem direkt därifrån till kunden.

    SvaraRadera