fredag 24 mars 2017

Fredagsfys och fredagsmys

Vilken underbar dag jag har haft idag! Mina fötter kändes helt ok i morse men jag tog bilen som planerat. Dessutom stod jag inte upp och jobbade idag, utan satt istället. På lunchen passade jag på att åka hem (smidigt med bil). Sofie kom och så lunchade vi ihop i solskenet på altanen. Så himla mysigt!

Sen for jag tillbaka till jobbet deltog på ett möte innan det var dags för personalens fredagsfys. Tillgången till idrottshall är ju världens fördel när man jobbar på en skola. En av idrottslärarna hade satt ihop ett tabatapass med olika stationer. Vi värmde upp med jogging och sen var det dags att ta sig an följande stationer/övningar: stepup, idioten,  rumplyft, plankan/rygglyft, burpees/getup, dips/armhävningar.  De övningar som står med / innebär att jag altinerade mellan dem. Så varannan gång körde jag rygglyft och varannan gång plankan till exempel.

Passet tog 30 minuter och jag var helt slut efteråt.  Burpees var den absolut värsta övningen! Skönt att det är gjort och kul att träna tillsammans med arbetskamrater!

Nu ska min man laga mat. Det blir fläskfilé, sötpommes och gräddsås. Mumsigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar