torsdag 23 februari 2017

Lite fix med gardiner

Som jag anade blev inte de gröna gardinerna i sängkammaren långvariga, utan jag köpte ett par rosa på Gekås. Idag hängde jag upp dem och blev väldigt nöjd med resultatet.

Det rosa i gardinerna går ton i ton med tapetens blommor. De kostade endast 219:- på Gekås
Till vardagsrummet hade jag egentligen inget behov av nya gardiner. Jag har vita, som jag kan byta av de blommiga med. Men eftersom vi har vita tapeter, är det lite trist med bara vitt. När jag såg dessa gardiner som endast kostade 99:- per fönster, slog jag till.

De är väldigt tunna och det gillar jag sommartid. Nyansen är inte riktigt rosa, utan mer lila. Så de rosa kuddarna passar inte helt bra till. Men nu får det vara så! I soffan sitter Sofie

Det är svårt att fotografera i motljus, men på en här bilden ser man tydligt att gardinerna har en lila nyans och kudden en helt annan.

Panzer inspekterar
Sofie och jag fikade på altanen i solskenet.

Sen kom Steffanie och åt sin lunch.
På eftermiddagen var Petra och jag ute och gick en långpromenad. Det var skönt där solen sken. Men i skuggan var det kyligt. Bitvis var det riktigt halt också.
Jag fick besök av dessa hjortar idag också. Plötsligt stod de utanför köksfönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar