lördag 25 februari 2017

Härligt promenadväder

Vilket underbart väder det var i morse! Jag blir alltid så glad när solen skiner. Idag har jag passat på och gått två promenader.  En på förmiddagen med Katta, som vi avrundade med fika på stan. Solen sken, men det var blåsigt och jag hade inget underställ under stretchjeansen och frös rejält. Så det var skönt att avsluta med fika i värmen.

På eftermiddagen var Steffanie och jag till Bullerdalen och gick. Tyvärr var det rätt mulet då, men där är det vindstilla i alla fall. Dessutom hade jag på mig underställ i merinoull, så jag höll mig varm. Det var rejält halt på sin ställen och jag hade helt olämpliga skor på mig. Men jag lyckades hålla mig på benen utan att falla.

En bra lördag med mycket frisk luft och fina samtal.

Steffie tog täten. Hon hade träningsskor på sig, som hade mycket bättre grepp  på det isiga underlaget, än mina skor.

Det finns flera bänkar som är strategiskt placerade med utsikt över vattnet


Vissa träd är så täta att de agerar som parasoll mot snön.

Vi älskar båda att gå i skogen

Som vanligt vill jag gärna fotografera vattnet....

Solen skymtade mot slutet av vår promenad

En av två nya grillplatser kommunen har fixat i höst/vinter. Någon/några hade varit här tidigare och grillat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar