söndag 22 januari 2017

Söndag

Sov ovanligt länge i morse. Åt frukost och gjorde upp med Petra att vi skulle ta en långpromenad. Halv tio kom hon och vi hasade runt på hala trottoarer och vägar i 90 minuter. Temperaturen var runt noll och någon plusgrad. Men vägarna var nedkylda och dimman gjorde att fukten la sig som såpa ovanpå. Herregud vad det var halt!

I slutet av promenaden märkte jag att jag var flåsigare än vanligt. Vid 12 fixade min man lunch. Efter den sov jag helt däckad i två timmar. Jag har säkert någon infektion i kroppen. Just nu känns inte ögonen ok. De rinner och känns svullna. Men de är inte röda eller klibbiga. Så jag hoppas det bara är förkylningen som påverkar ögonen.

Ja, annars har jag tvättat och vikt tvätt. Planen var annars att storstäda i dag.  Men det får bli en annan dag. Tills dess njuter jag av min nya orkide och min vårblomma. De piggar upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar