torsdag 12 januari 2017

Snart vardag igen och nya målsättningar

Sista dagen här idag. I morgon reser vi hem. Trots att vi solat varje dag är jag inte särskilt brun. Eftersom vi befinner oss i januari månad har jag varit extremt noggrann med solskyddsfaktor. Så jag ser lite friskare ut bara. Det är ju bra. Framför allt är det bra att jag inte har bränt upp mig någonstans.

Annars har jag funderat på vilka mål jag ska sätta upp fram till sommaren. Jag har kommit fram till följande:

1. Jag ska minska fem kilo i vikt. Det ska jag göra genom vardagsmotion och minskat sockerintag. Minst tre dagar per vecka ska jag gå till och från min nya arbetsplats. Jag vill både styrketräna och jogga.

2. Jag ska bli bättre på att planera mina måltider. Kanske måste jag göra matlådor som jag kan äta direkt när jag kommer hem från jobbet.

3. Källaren ska rensas ut. Under julledigheten rensade jag i garderober och andra gömmor. Nu är det källarförrådets tur att genomgå en rensning. Det kan hända att den här punkten får avslutas under sommaren.

4. Jag ska bli bättre på att spara pengar. Just nu har jag bara ett pensionssparande. Jag vill kunna ha sparade pengar till roliga projekt. Det kan handla om allt från renovering till resor.

5. Jag ska prova någon ny fritidsaktivitet. Det första jag ska prova är att sjunga i kör.   Jag vill gärna prova på flera olika aktiviteter.

6. Jobbet får inte ta för mycket energi från mig. Om det gör det ska jag ta en ledig dag/halvdag som kompensation. Jag måste bli bättre på att sätta gränser och inte ställa upp på vad som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar