söndag 4 september 2016

Byte av fönster och balkongdörr

Det blev ett heldagsjobb att byta fönster och balkongdörr. Som vanligt var det rivandet och borttagande av det gamla som tog längst tid. Min man var försiktig, så att så lite som möjligt av tapeten skulle förstöras. Det gick riktigt bra! Fönstret gick smidigt att sätta in. Dörren var det lite värre med, då den var tre centimeter för hög. Dörrhålet var för litet helt enkelt. Min man fick såga och bryta en hel del. Ett tag trodde jag att jag skulle få nytt golv i hallen eftersom det hotade med att dörren satt lägre än innergolvet. Men så blev det inte (lite synd då jag är trött på golvet). Nu får det hänga i ett tag till. Mannen verkar inte så sugen på att byta golv.

Nu har min man haft isolering runt fönstret och dörren. Sen satte han vindväv på väggarna. Nästa steg innebär att jag målar panel som min man sätter upp. Det är inte så bråttom med insidan där nytt foder ska sättas runt fönster och dörr. Vi tar det som är nödvändigt utomhus först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar