onsdag 14 september 2016

Bra onsdagskväll

Äntligen! Idag blev ett möte inställt och jag var hemma tjugo i fyra. Helt otroligt skönt att komma hem tidigt. Jag tog disken som stått ett par dagar och lagade kvällsmat. Som vanligt blir det lite konstig meny, när det är jag som är kock. Jag åt pastafjärilar och bacon. Min man fick omelett gjord på rökt skinka, inlagda tomater, gräslök, turkisk yoghurt och så ägg förstås. Han påstod att den var god. Själv avskyr jag omelett.

Efter maten skrapade jag väggen ovanför balkongdörren och fönstret. Sen grundmålade jag det. Ett läkt måste bytas, då det är för murket.

Panelen under fönstret målade jag med gul färg igen. Panelen är bytt där och behövde en andra strykning. Det är också snyggare att dölja spikhuvuden. Även om det är väldigt varmt ute, är det fuktigt. Så färgen torkar inte lika snabbt som när man målar i juni, juli.

Sen tog jag en dryg timmes promenad med Sofie. Jag siktar på att gå 8000 steg om dagen, men hamnar ofta på 10000. Tidigare hade jag 6000 steg som mål, men nu har jag ökat kraven på mig själv.  Idag blev det drygt 11000 steg. Det är jag superdupernöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar