torsdag 25 augusti 2016

Tandvärk

Under en tid har jag haft besvär med en visdomstand. Den sitter i underkäken och har inte växt upp helt och hållet. Plötsligt kändes det som om den växte och jag bet mig i kinden.

I själva verket fick jag nog något skräp i tandköttet och så blev det infektion med svullnad, vilket gjorde att jag bet mig i kinden.

Efter flera dagars smärta fick jag igår tid hos tandläkaren. Hon spolade tandköttet och fick fram en pytteliten flisa. Sen fick jag en kräm med klorhexidin i, som jag ska ha på tanden/tandköttet morgon och kväll.

Jag är petig med skötseln av mina tänder. Tandtråd och flourtabletter tillhör vardagen. Min stora skräck är att jag ska få tandlossning. Det hade min pappa och behandlingen var oerhört smärtsam och utdragen. Så jag är otroligt motiverad. Därför känns det orättvist att bli drabbad av infektion. Men jag hoppas det släpper snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar