fredag 29 juli 2016

Seg joggingtur

Ikväll hade jag tänkt att försöka springa runt 6 eller 6.30 per kilometer. Men det blev inget med det. Kroppen kändes jätteseg och jag fick kämpa för varje meter. Vad segt det är att vara ensam då. Jag saknar någon som peppar.  Som vanligt funderar jag över orsaker till segheten. Kanske räckte det inte att ge sig ut med endast lunch och smågodis i magen. Kanske var jag seg eftersom jag varit igång idag. Kanske fanns gårdagens häckklipning kvar och störde. Ja, ja det blev i alla fall 4.5 kilometer. Ett pass som jag nu lägger bakom mig.

Förutom det har jag äntligen klippt mig efter8 veckor. Under semestern har hår och hy fått vila. Jag har använt minimalt med hårfön, plattång, hårspray och smink.  Det är så skönt att bara få vara sig själv. Fast när jag mötte en bekant på mataffären häromdagen, spärrade hon upp ögonen när hon såg mig (men fann sig) och sa "vad pigg du ser ut". Jag (valde att låtsas tro henne) sa "det är för att jag är pigg". För jag känner mig pigg, men ärligt talat ser jag trött och hängig ut när luggen hänger i ögonen och hela håret är nertyngt och platt.

Nej, nu börjar jag varva upp för jobb om drygt en vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar