lördag 11 juni 2016

Att motivera sig själv

Redan igår hade jag bestämt mig för att jag skulle springa idag. Efter frukosten laddade jag min Garmin då min syster plötsligt hörde av sig. Hon ville att vi skulle gå på stan inom 50 minuter.  Jag tackade ja till det och kastade mig iväg på en tur som jag vet är 3 km. Eftersom jag hade bråttom ökade jag på lite mer än vanligt och kroppen svarade och levererade. Så skönt! Efter 24 minuter var de 3 kilometrarna avklarade och svetten sprutade kring mig medan jag gick hem på fem minuter och ställde mig i duschen.  När syrran kom var jag färdig (även om jag eftersvettades lite och var tomatröd i ansiktet). Jag var smakråd åt henne och så fikade vi. En timme senare kom Katta och vi åkte till Örebro. Där lyckades jag bland annat hitta ett nytt armbandsur och nya löparskor. Skorna var ett riktigt fynd! De kostade bara 599:- på Stadium.

Ibland behövs lite nya attiraljer för att öka motivationen. Jag hoppas komma igång med löpning mer regelbundet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar