söndag 29 maj 2016

Produkter från Rituals

Jag har testat några produkter från Rituals. Eftersom jag har känslig hud klarar jag inte av vilka krämer, lotioner eller duschtvålar som helst. Därför är jag alltid lite skeptisk till att byta till nya. Men för ett par veckor sedan var jag inne på Rituals i Örebro och blev helkär i doften  i en av hudrämerna. Den doftar körsbärsblom och till att börja med känns den fet, men det sugs upp snabbt av huden, så den blir mjuk. Samma tillfälle köpte jag en duschtvål med olja, med samma doft. Den löddrar när man tar den i handen och tillsätter vatten. Det är meningen att den inte ska torka ut huden så mycket. Ärligt talat känner jag ingen skillnad på den och exempelvis Dove duschtvål. Men den doftar ju supergott!

Nu har jag fått en ny duschtvål från Malin, som också kommer från Rituals. När man trycker ut den, ser den ut som genomskinlig gelé, som efter en stund och i samband med vatten blir ett vitt, mjukt, doftande skum. Helt underbar!
Så här ser den underbart doftande hudkrämen ut!

Här är tvålen som innehåller olja

Här är den fantastiska "skumtvålen" som också doftar supergott
Ja, och som alltid är det här helt mina egna erfarenheter och åsikter, som ingen har betalat mig för att skriva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar